Facturar despeses reemborsables


Facturar despeses reemborsables

Saps com facturar-les als teus clients?

Saps la diferència?

Despeses reemborsables o suplerts?

En l'exercici de la teva activitat segur que t'has trobat amb despeses que corresponen al teu client però que has hagut de pagar tu pel motiu que sigui. Un desplaçament, una llicència de software, un menú per als teus col·laboradors, etc...

El primer problema que plantegen aquest tipus de despeses és determinar si estem davant un suplert o davant una despesa reemborsable. Aquí t'expliquem la diferència entre tots dos conceptes i com facturar-los de forma correcta.


Què és un suplert i què és una despesa reemborsable?

Suplert: és un pagament que fas en nom del teu client quan el document de pagament (la factura que et donen) va a nom del teu client.

Despesa reemborsable: és un pagament que fas per donar un producte o servei al teu client però el document de pagament (la factura que et donen) va a nom teu.

Com els has de facturar?

Despesa reemporsable:

L'import de la despesa l'hauràs de sumar a la contraprestació pels teus serveis i al total (serveis + despeses) hauràs d'aplicar-hi l'IVA i , si cal, la retenció d'IRPF..



Mira aquest exemple.

Suplert:

La despesa haurà d'aparèixer sota la denominació de suplert en la factura que emetis al teu client, sumant-lo al total a pagar per aquest, però sense aplicar-li IVA i sense aplicar retenció.


Mira aquest exemple.